Gerçek bir tatil deneyimi ya da #MetaVerse

Her geçen gün daha çok duymaya başladığımız Metaverse hakkında yazmak istedik blogda. Duyduğunuz an sizlerde arama motorlarına girip anlamaya çalıştınız bu evreni ve çok anlaşılır gelmedi belki de. Birçok terimi de içinde barındırıyor aynı zamanda. Bu terimler anlaşılmadan, bu evrende nasıl konum alacağınızın karmaşık gelmesi çok normal. Karşınıza çıkan genel açıklama ise sanal bir evren olduğu. İçinde bulunduğumuz evrene paralel bir evren fikri kimilerini heyecanlandırırken, kimileri için pek güvenli bir alan olarak görünmeyebilir. Üstelik bu evrende fiziksel çabaya da gerek olmadığı belirtilmekte. Daha bu aşamada yaratılışımıza tezat görünüyor.
Bu yazımızda sizi henüz oturmamış bir sistemin terimlerine boğmak istemiyoruz. Kendi alanımızda çok net bir örnek üzerinden ilerlemeyi düşündük. Öncelikle içinde bulunduğumuz dijital çağda, şu an kullanmış olduğumuz tüm sosyal medya araçları bizi tasarlanan bu sanal evrene hazırladı diyebiliriz. Bir geçiş oluşturdu. Bizler 2 boyutlu ekranlarımızdan dünyanın her alanını görebiliyor olduk. Bütün dünya neredeyse bir mahallenin içinde gibiydik. Faydası ve zararları tartışılan bu araçlar bizi bu sürece alıştırdı adeta. Metaverse ile artık tüm bu alanları 3 boyutlu olarak deneyimleyebileceksiniz. Evet, oturduğunuz yerden, tasarlanan gözlükler aracılığıyla dünyanın herhangi bir yerinde gerçekleşen bir konsere, etkinliğe, 3 boyutlu gözlüğünüzle iştirak edebileceksiniz. Tam da bu aşamada insanlığı önemli bir seçimler bekliyor. Gerçek bir dünya deneyimi ya da Metaverse… Bu ikisi arasında dengeli bir iştirak ise diğer seçenek. Günümüzde akıllı telefonları, sosyal medya araçlarını kullanmayı reddeden insanlar var ise Metaverse yani bu sanal evreni reddeden insanlarda olacaktır.
Tüm tatil deneyimlerinizi gözden geçirin lütfen! 5 duyunuzla deneyimlediğiniz
tatillerinizi…Denizi, doğayı, tattığınız yemekleri. Gerçek bir deneyimin yerini tasarlanmış sanal bir evren, zihninizle katılım sağladığınız bir deneyim alabilir mi? Çoğumuz için cevap hayır olsa da yeni nesil için bu cazip bir seçenek olabilecek.
Metaverse için tüm okuma ve araştırmalarım sonrasındaki öz çıkarımım; insanlığı bir seçim bekliyor. Fiziki olarak, duyularımızla ve belki de en özel yetilerimizden olan görerek yaşadığımız dünya deneyime, alternatif olarak sunulan zihinsel bir deneyim. VR (sanal gerçeklik) ya da AR (artırılmış gerçeklik) gözlükleri deneyimleyenler başlangıçta çok rahatsız edici olduğunu, bulantı ve baş ağrısı yaptığını bildirmekte. Bu gözlüklerle, tıpkı yaşamda olduğu gibi karşınıza çıkan korkutucu bir şey size korku yaşatırken, yüksek bir yerden düşerken heyecan duyabiliyorsunuz. Bu gözlüklerin zamanla göze entegre edilecek bir çip ya da lense dönüşeceği de dillendirilmekte. Bu evren ne kadar kusursuz tasarlanırsa tasarlansın, doğanın içinde yapılmış bir yürüyüşü, bilinçli ve farkında bir saf bakış deneyiminin yerini tutabilir mi diye sormadan edemiyoruz şu an. Tatile gittiğiniz otelde, gerçek bir güneşin altında, gerçek bir şezlongda güneşlenmeyi, denize girmeyi ve gerçek içeceğinizi yudumlamayı, yiyeceği koklamayı ya da oksijeni içinize çekmeyi…
Aslına bakarsanız bundan 3 yıl önce, blogda bizimde konu aldığımız Pokemon Go gibi sanal oyunlar da bu evrene bir nevi hazırlıktı. Pokemon Go oyunu için otellerimize gelen konuklarımız olmuştu. Teknoloji dünyasının odağı şu an Metaverse. Azınlık sayılamayacak kadar insan, uzun yıllardır bu evrenin ön hazırlıklarını yapıyordu. Sadece bize deneyim alanı sunmanın dışında bu evrenle birlikte sistemlerde de değişiklik gerçekleşiyor. Yaşama dair çoğu şeyi kapsıyor. En çok ekonomik parametreleri. Kripto paralar, NFT, sanatın teknolojiye dönüşmesi, birer avatara sahip olmak ve onların ihtiyacı olabilecek tüm araçları, kıyafetleri temin edeceğimiz markaların da konum alacağı geniş bir zincir oluştu/oluşuyor aslında. Tüm bunlar blockchain olarak bilinen bir zincirde toplanıyor.
Önemli bir kitlenin mental göç edeceği bu evren şu an yatırımcıların, markaların ilgisini çekmekte. Siz ne düşünürdünüz? Sanal bir evrende tatil yapmayı mı, yoksa duyularınızla deneyimlediğiniz gerçek bir tatili mi tercih ederdiniz?
Gerçek bir deneyimi tercih edenler için erken rezervasyon fırsatlarını kaçırmamalarını öneririz. Hayalinizdeki tatil için karar verme sürecinde sizlere birebir tatil asistanlığı hizmeti veren çalışanlarımız var. Özel istek-talep ve varsa sürpriz organizasyonlarınızı sizinle planlamak için bir telefon uzağınızdalar. Kilit Hospitality Group otellerinde 2022 fırsatları için; 444 0 558 / (0242)322 00 00 numaralarından özel çağrı merkezi hizmetine ulaşabilir, danışmanlarımız ile birlikte kusursuz bir tatil planlayabilirsiniz.
Her gününüz tatil tadında geçsin.
Yorumlar